Boateng tekad kekang Ronaldo


Pemain pertahanan Bayern Munich, Jerome Boateng, berharap dapat menyekat Cristiano Ronaldo daripada mempamerkan ototnya dalam pertembungan separuh akhir Liga Juara-Juara.

Juara Bundesliga itu akan menyambut Real Madrid di Allianz Arena awal pagi esok, dengan kedua-dua pasukan mengintai untuk mendapatkan kelebihan pertama bagi mencerahkan peluang ke final.

Ronaldo, pencetak gol terbanyak sepanjang zaman, akan menjadi nadi penting kepada harapan pelawat setelah menyumbat gol penalti untuk mengalahkan Juventus dalam suku akhir.

Pemain berusia 33 tahun itu meraikan jaringan kemenangan itu dengan menanggalkan jersinya sambil mengaum kegembiraan.

"Dia seorang atlet yang hebat, setiap kali dia menjaringkan gol, dia akan menanggalkan jersinya," kata Boateng.

"Saya sentiasa berharap untuk menghadapi pemain-pemain seperti ini, termasuk Ronaldo. Adalah sentiasa menyeronokkan dapat berdepan dengan pemain terbaik," katanya.

Walaupun mengakui ia akan menjadi sukar untuk mengatasi Madrid, pemain antarabangsa Jerman itu tetap yakin dapat menebus kekecewaan terkandas dalam suku akhir kepada lawan yang sama tahun lalu.

"Real sangat mantap di bahagian serangan, kental di pertahanan dan mempunyai bahagian tengah yang seimbang, ada sebab mereka memenangi Liga Juara-Juara berturut-turut," katanya.

"Bagaimanapun, kami yakin dan akan melakukan yang terbaik untuk mengalahkan mereka.

"Kekecewaan tahun lalu tidak lagi berlegar dalam minda kami. Peluang terbuka luas untuk kami ke final tahun ini. Untuk itu, kami fokus," katanya lagi.

Sumber >> www.stadiumastro.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==