Di Francesco: Saya tidak boleh kunci Salah dengan tiga pemain


Jurulatih Roma, Eusebio Di Francesco, memberi amaran kepada pasukannya agar memberi tumpuan kepada penyerang bintang Liverpool, Mohamed Salah, dalam separuh akhir kedua Liga Juara-Juara Eropah di Rome, awal pagi nanti.

Salah mencetuskan kemenangan 5-2 Liverpool dalam aksi pertama di Anfield minggu lalu dengan menjaringkan sepasang gol dan membuat dua bantuan gol menentang bekas kelabnya itu.

Tetapi Di Francesco berkata tidak realistik untuk pasukannya mengubah sepenuhnya rancangan mereka bagi menghentikan pemain antarabangsa Mesir itu, yang sudah menjaringkan 43 gol dalam semua pertandingan musim ini.

"Saya tidak boleh mengubah skuad untuk hanya seorang pemain yang membuat perbezaan dalam perlawanan pertama. Dan saya tidak boleh membuatkan seluruh pasukan tertumpu kepada Salah," katanya hari ini.

"Kami perlu bekerja lebih baik dalam mekanisme kami. Saya mendengar ramai orang bercakap mengenai bertahan tiga pemain dan bukan bertahan lima pemain. Ia seperti ketika kami bermain 4-3-3 dan apabila sesuai, kami bermain 4-5-1.

"Apa yang boleh saya katakan, aplikasi dan tumpuan kepada pemain berkualiti seperti itu adalah penting. Kami perlu lebih baik membaca situasi.

"Saya tidak boleh mengekang Salah dengan tiga pemain," ujarnya

Sepasang gol lewat di Anfield memberi Roma harapan menuju ke perlawanan di Stadio Olimpico, di mana mereka mempamerkan kebangkitan semula untuk mengalahkan Barcelona dalam suku akhir.

Sumber >> www.stadiumastro.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==